بنام خدا / عصر جدید ۱
از روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بلکه از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در دنیا عصر جدیدی شروع شده است که بدون شک منتج به ظهور عدل مشتهر خواهد شد، انشاءالله
اگر زندگی اجتماعی دنیا را از زمان حضرت آدم علیه السلام بررسی کنیم می بینیم در تمام طول این چند ده قرن فقط دو جبهه بر جوامع بشری حاکم بوده است « جبهه حق » « جبهه باطل » شیوه حاکمیت جبهه حق را می توان از آیه ۵۵ سوره مائده گرفت « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ (۵۵)
ولی ، سرپرست و دوستدار شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانى [ على بن ابىطالب (ع)] كه همواره نماز را برپا مىدارند و در حالى كه در ركوع هستند [ به تهيدستان ] زكات مىدهند .(۵۵) » شأن نزول این آیه در باره امیر مؤمنان علیه السلام است که درحال رکوع انگشتر خود را به سائل بخشید ، به قول مرحوم استاد شهریار:
برو ای گدای مسکین درخانه علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را
پس در دنیا از اول خلقت آدم علیه السلام دو جبهه حق و جبهه باطل بوجود آمدند که باهم در حال ستیز هستند و پیروان هر دو جبهه به دو گروه عوام و خواص تقسیم می شوند که عوام توسط خواص مدیریت می شوند و چون اکثریت هستند در سرنوشت بشر تأثیر منفی بسیاری گذاشته اند که جای بحث دارد و در حوصله این بحث نمی گنجد و بماند برای بعد. عوام هردو جبهه بسیار خطرناک هستند و از یک قماشند و در بسیاری از اوقات علیه جبهه حق اقدام کرده و خطر آفرین شده اند ، چون ساده لوح هستند و دروغ ها و شایعه های جبهه باطل را باور می کنند،
پس بنابر این ولایت ، حاکمیت و فرماندهی در جبهه حق فقط با خدا و پیامبر و ائمّه معصومین هست و لا غیر ، خواص جبهه حق با تمام توان و ایثار و فداکاری تلاش می کنند که عوام هر دو جبهه را بیدار کنند و با هدایت صحیح آن ها، دین و دنیایشان را آباد کنند و عدالت اجتماعی را فراهم آورند.
تاریخ گواه است که چه بسا در این راه از جان خود و عزیزانشان گذشتند که نمونه بارز آن امام حسین علیه السلام است که آزادی خواهان جهان مدیون هدایت های آن امام همام و اصحاب جان برکف و فداکارشان بوده و هستند.
برای نمونه: مهاتما گاندی رهبر فقید و رهاننده هندوستان از یوغ استعمار انگلیس می گوید: « من براي مردم هند چيز تازه اي نياوردم، فقط نتيجه اي كه از مطالعات و تحقيقات درباره تاريخ زندگي قهرمانان كربلا به دست آورده بودم، ارمغان ملت هند كردم ، اگر بخواهيم هند را نجات دهيم، واجب است همه ما راهي را بپيماييم كه حسين بن علي (ع) پيمود ».
امّا جبهه باطل که با ولایت شیطان پیش می رود و خواص جبهه باطل با تمام ابزار های هنری و رسانه ای سعی در خواب کردن عوام و در غفلت نگه داشتن آن ها دارند و در بسیاری از مواقع موفق هم شده اند ، مثلاً امام حسین علیه السلام را شورشی و یزید فاسد را امیر المؤمنین معرفی می کنند و دین و دنیایشان را به تباهی می کشند ، خواص جبهه باطل با تمام توان خود سعی می کنند که امر را به عوام وارونه القاء کنند و اهداف جبهه باطل را بدست عوام هردو جبهه اجرانمایند. و حتی بهترین ها را نیز به دست خودشان نابود سازند .
باز هم مثال بارز آن جمع شدن ۳۳ هزار نفر از عوام مسلمانان در کربلا و به شهادت رساندن امام خودشان ( امام حسین علیه السلام ) که یارانش بیش از صد نفر در کربلا نبودند و با وقاحت اهل بیت آن حضرت را به اسارت بردند.
می دانیم که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) مسیر مدیریت و ولایت اسلام بر وفق آیه ۵۵ سوره مائده پیش نرفت و بجای حکومت امامان علیهم السلام خلفا زمام امور را به دست گرفتند با اینکه ۷۰ روز قبل از وفات پیامبر اکرم در حجة الوداع و در صحرای غدیر خم آیه ۶۷ سوره مائده « يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ (۶۷)
اى پيامبر ! آنچه از سوى پروردگارت [ درباره ولايت و رهبرى على بن أبىطالب اميرالمؤمنين (ع)] بر تو نازل شده ابلاغ كن ؛ و اگر انجام ندهى مانند این است که پيام خدا را نرسانده اى . خدا تو را از [ آسيب و گزند ] مردم نگه مىدارد ؛ قطعاً خدا گروه كافران را هدايت نمىكند .(۶۷) » نازل شد و خداوند با صراحت تمام امیر المؤمنین علی علیه السلام را به جانشینی پیامبر اکرم (ص) امر فرمود و در نتیجه پس از این حکم در آیه ۳ همان سوره خداوند فرمود: « الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً ، امروز [ با نصبِ على بن ابىطالب(ع) به ولايت و امامت و حكومت و فرمانروايى بر امت ] دينتان را براى شما كامل ، و نعمتم را بر شما تمام كردم ، و اسلام را برايتان به عنوان دين پسنديدم » ولی تعدادی بدست همین عوام شخص دیگری را بجای علی به خلافت برگزیدند و امر خدا امتثال نشد که تا امروز هم ادامه دارد.
اگر در آخر صفر سال ۱۱ هجری قمری به تعداد یاران امام حسین یعنی صد نفر از امیر المؤمنین دفاع می کردند و امر خدا اجرا می شد ۵۰ سال بعد در عاشورای محرم سال ۶۱ هجری امام حسین به مسلخ نمی رفت و کربلا های دیگر تکرار نمی شد و امروز کربلای عزّه !! و …
«رابیندرانات تاگور» شاعر، متفکر و نابغه ی هندی که درششم ماه مه سال ۱۸۶۱ درشهر کلکته درخانواده مهاراجه ای که ثروتش از پارو بالا می رفت متولد گردید و درهفتم اوت ۱۹۴۱ در شهر کلکته در۸۰ سالگی درگذشت، می گويد :
« اکنون من مرتکب اين گناه نمی شوم که اعتقادم را نسبت به انسان ازدست بدهم وشکست کنونی بشريت را شکست نهائی بشمارم من به آينده می نگرم وزمانی را در نظر دارم که اين فاجعه عظيم به پايان برسد , تاريخ ورق می خورد و آسمان دوباره سبک می شود و از شهوت تهی می گردد »
و راستگو ترین، امین ترین و محبوب ترین انسان روی زمین، برگزیده خدا و خاتم الانبیاء صلی الله غلیه و آله می فرماید:
اگر از عمر دنیا فقط یک باقی نماند خداوند آن روز را آن قدر طولانی می گرداند تا از فرزندان من مردی را بر انگیزد زمین را پر از عدل و داد کند ، همان گونه که از ظلم و ستم پر شده است.
حال ما در آن روز قرار داریم و عصر جدیدی آغاز شده است که روز به روز جبهه حق تقویت و جبهه باطل (استکبار) شکست می خورد و در حال متلاشی شدن است و من با فرمایش گوهربار امام باقر علیه السلام این بخش از بحث را جمع می کنم .
۵۰ – عَنْ أَبِي خَالِدٍ الْكَابُلِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع أَنَّهُ قَالَ: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ [۱۵ خرداد ۱۳۴۲]، ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ ، فَلَا يُعْطَوْنَهُ [۱۹دی ۱۳۵۶]، فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ [ مثلاً ۲ بهمن ۱۳۵۷ ارومیه] فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ ، قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ ، أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ.
۵۰ – ابوخالد کابلی از امام باقر علیه السلام روایت کرده است که آن حضرت فرمود : گوئی بچشم خود می بینم که قومی در مشرق [ایران] قیام کرده اند و خواستار حق اند ولی به ایشان داده نمی شود [۱۵ خرداد ۱۳۴۲]، دوباره خواستار حق می شوند [۱۹دی ۱۳۵۶]، باز به آنان داده نمی شود ، پس چون چنین می بینند شمشیر های خود را بر دوش می گذارند و کارزار می کنند پس (مخالفان قبول می کنند ) تا آنچه می طلبند به ایشان بدهند ولی ایشان از پذیرفتن آن خودداری می کنند تا اینکه قیام ادامه می دهند و آن را می گیرند ( پیروز می شوند ) [ مثلاً ۲ بهمن ۱۳۵۷ ارومیه و ۲۲ بهمن تهران] پس به کسی باز ندهند مگر به صاحب شما [امام عصر (عج)] ، کشتگانشان شهیدند ، بدانید اگر من خود آن موقع را در می یافتم حتماً خود را برای ( فداکاری به) صاحب این امر آماده می کردم (کتاب عیبت نعمانی باب ۱۴ حدیث ۵۰ )
۳۷- وَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى عَنْ أَيُّوبَ بْنِ يَحْيَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ ع قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ.
۳۷-: به سندى دیگر از ابى الحسن يكم (امام کاظم ) عليه السّلام روایت کرده اند كه: مردى از اهل قم مردم را به قیام بحق می خواند و با گروهى چون پاره هاى آهن بپاخيزند كه باد هاى تند آنها را نمی لغزاند، و از نبرد خسته نمی نمی شوند و بر خدا توكل دارند و سرانجام پیروزی از آن پرهيزكارانست. ( بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج۵۷، ص: ۲۱۶)
پس بدون شک هم اکنون عصر جدیدی است که فجر پیروزی دمیده است و شیشه عمر کفر در حال شکستن، که بزودی شاهد طلوع خورشید امامت خواهیم بود و میلیون ها رزمنده بیاری امام زمان (عج) خواهند شتافت.
ای دل بشارت می دهم، خوش روزگاری می رسد
این درد و غم طی می شود، خرم بهاری می رسد
گر کارگردان جهان، باشد خدای مهربان
این کشتی طوفان زده، هم بر کناری می رسد
اندیشه از سرما مکن، سر می شود دورانِ دی
شب را سحر باشد ز پی، آخر بهاری می رسد
ای منتظر! غمگین مشو ، قدری تحمّل بیشتر
گردی بپا شد در افق، گوئی سواری می رسد
یار همایون منظرم ، آخر در آید از درم
امید خوش می پرورم، زین نخل باری می رسد
کی بوده است و کی شود، ملک غزل بی حکمران
هر دوره آن را خواجه ای، یا شهریاری می رسد
« مفتون» منال از یار خود، گر با تو گاهی تلخ شد
کز گل بدان لطف و صفا، گه نیش خاری می رسد
(شعر از مفتون امینی)
اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِيَةَ وَ النَّصْر
ادامه دارد …
© All Rights For مجمع علمی فرهنگی